KAMPEN - Het meiden- en vrouwenvoetbal bij Go-Ahead Kampen heeft de laatste jaren een grote groei meegemaakt. In 2015 begon de club met 26 meiden. Komend seizoen wordt gestart met bijna 150 meiden/vrouwen. De laatste jaren is geïnvesteerd in de kwaliteit van de meiden/vrouwen met steun van de sponsoren At Sea, Regelink, Tanning en Conburtion. Deze sponsoren blijven betrokken.
“De afgelopen jaren hebben wij gebouwd aan een stabiel fundament voor het meiden- en vrouwenvoetbal. Met dank aan de vrijwilligers en sponsoren” aldus Harry Bakker, woordvoerder en trainer van dames 1 van Go-Ahead Kampen. “Het is nu tijd om de volgende stap te zetten en verder te professionaliseren in kwaliteit naast de kwantiteit. Dat uit zich in faciliteiten zoals kleding, trainingsmaterialen, maar ook het opleiden van trainers en het verder uitbouwen van ons vrouwelijk kader. Daarbij denken we aan vrouwelijke scheidsrechters, trainsters en bestuursleden”, aldus Bakker. De meerjarige kwalitatieve impuls op sportpark Middenwetering via de verbetering van kleedkamers, massageruimte en de kantine sluit hier goed op aan. Komend seizoen spelen bijna 55 teams van Go-Ahead Kampen competitie en dat is een clubrecord.
Volgens Bakker is de meiden- en vrouwenafdeling van Go-Ahead Kampen inmiddels een begrip in de regio. “In ieder leeftijdsklasse spelen een of meerdere meidenteams zodat meiden op hun eigen niveau kunnen instromen en verder ontwikkelen.” Bakker werkt samen met een meidencommissie om de vele activiteiten van de meiden en vrouwen op een goede wijze te organiseren. Vele handen maken licht werk!
Go-Ahead Kampen heeft een meerjarig plan opgesteld. Het 3-jarig plan voor de meiden en vrouwen wordt landelijk ondersteund door de ING en de KNVB. Go Ahead Kampen heeft de landelijke pitch gewonnen. Dit zorgt voor een extra impuls voor het stimuleren van meiden- en vrouwenvoetbal. Ook het opleiden van vrouwelijk kader en het stimuleren van gemengd voetbal (binnen de pupillen) wordt zo extra ondersteund. Verder wil Go-Ahead Kampen een ING-meidentoernooi organiseren.