Column - Nardus Koster (van de stichting Verenigde Zaken Kampen)
De afgelopen weken werd Kampen (her)ontdekt door mensen uit heel Nederland. Veelal waren ze blij verrast met de vele mooie gebouwen in onze mooie Hanzestad. Maar ook met de overal opduikende terrassen, langs de IJssel, in de smalle straatjes en op de pleinen. Wat hebben jullie het hier geweldig voor elkaar en wat zijn er veel leuke winkels. “Dat heb je bij ons niet”
De ondernemers van de binnenstad vinden nog altijd dat er veel leegstaat en zien ook stuk voor stuk graag dat de panden op hun heen snel gevuld worden. Door nog meer samen te werken kunnen ook deze doelen behaald worden. Er wordt al veel meer samengewerkt dan in het verleden het geval was. Steeds meer zijn ondernemers en hun medewerkers er van doordrongen dat ze gastheren en gastvrouwen van de binnenstad zijn. Niet alleen ‘hebben we niet’ en ‘kijk eens op internet’ wordt steeds meer vermeden, ook het gericht doorverwijzen naar collega’s komt steeds meer voor. Daarvoor moet je natuurlijk wel kennis hebben van hetgeen om je heen verkocht wordt. En ook daar wordt hard aan gewerkt. Met diverse filmpjes van, voor en door ondernemers in de binnenstad, zoals ook het filmpje over de terrassen van Kampen. Geweldig gemaakt, met medewerking van O.a. Michiel van Intertoys, Rik van Eigenwijs en Jos van Kamper Events, door Julius Media.
Op 24 augustus wordt er ook een online workshop gegeven met als thema, “Wat maakt uw merk bijzonder”, waar je als ondernemer nog aan kunt meedoen via www.kampenhelpt.nl. Opgeven kan d.m.v. een mailtje naar administratie@kampenpartners.nl Er wordt verder gewerkt met de opgehaalde resultaten uit de brainstormsessie van eerder dit jaar. Een sterk merk en heldere keuzes maken ook uw winkel klaar voor de toekomst.
U heeft vast al opgemerkt dat er weer door de muziekkorpsen gespeeld mag worden in de binnenstad. De verenigde zaken van Kampen (VZK) organiseert i.s.m. Quintus voor het tweede jaar ‘Muziek op de promenade’. Muziekkorpsen uit de gemeente Kampen kunnen zich hiervoor aanmelden en ontvangen als beloning een flinke zak Duiten. Deze Duiten zijn voor elke vereniging weer om te zetten in Euro’s
De Duiten zijn van oorsprong bedacht om een loyaliteitsprogramma op te zetten voor de winkeliers en bedrijven van de gemeente Kampen. Beloon je klant met Duiten bij elke aankoop. De klant kan de Duiten op zijn of haar beurt weer doorgeven aan de vereniging van zijn of haar keuze.
Meer dan ooit hebben verenigingen behoefte aan extra inkomsten en met het verzamelen van Duiten kan aan die wens worden voldaan. Vraag dus bij al uw aankopen naar Duiten.
Doe jij, als ondernemer, nog niet mee? Interesse? Stuur een mail naar nardus@vz-kampen.nl.
In oktober gaat VZK ook weer 3 zaterdagen organiseren om het zwerfafval in en om Kampen op te ruimen. Net als vorig jaar zijn er weer Duiten te verdienen en Kampen Kado Bonnen te winnen. De hoofdprijzen bestaan weer uit een kadobon van Kinderboerderij Cantecleer en een Nintendo Switch. Meedoen? Houdt de Facebookpagina van VZK goed in de gaten en volg ook het nieuws in DeBrug over deze actie.
Ondernemers die nog prijzen beschikbaar willen stellen of op andere wijze willen deelnemen worden verzocht contact op te nemen via nardus@vz-kampen.nl
Samen werken aan een schone, leefbare en gezellige stad. Doe jij ook mee?