De Brug

Vrijdag, 29 november 2024

Al het nieuws uit Kampen, IJsselmuiden e.o.

De Brug start grote winkeliersactie: Koop lokaal en win mooie prijzen

De Brug start grote winkeliersactie: Koop lokaal en win mooie prijzen
Foto: Foto: Gerard Meijeringh.
Redactie: Nick de Vries

(door Gerard Meijeringh)
KAMPEN - Lokaal winkelen staat in deze coronatijd volop in de belangstelling. De Brug speelt hier nadrukkelijk op in. In samenwerking met Kampen Partners heeft De Brug de actie ‘Koop lokaal & Win opgezet. Dat betekent in de praktijk dat mensen gedurende ruim zes weken mooie prijzen kunnen winnen door lokaal te winkelen in Kampen en IJsselmuiden. Tevens krijgen lokale ondernemers op deze manier een steuntje in de rug. De actie loopt van woensdag 27 mei tot en met zaterdag 4 juli.

Bij een aankoop bij deelnemende winkels ontvangt de consument een of meerdere vouchers. Op elke voucher staat een unieke code, die mensen kunnen invullen op de speciale actiewebsite. Zo kunnen consumenten gelijk zien of en wat voor prijs ze hebben gewonnen. De actiewebsite is te bereiken via brugnieuws.nl.

Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen is blij met de actie. “Hoe meer ondernemers er meedoen aan de actie, hoe beter. Zo zetten ondernemers als collectief wat neer richting de consument. Ik hoop dat dit de consumentenstroom aanjaagt. Zowel fysiek en online.” Het zijn zware tijden voor ondernemers in coronatijd. “Sommige winkels draaien nog een behoorlijke omzet, maar verschillende ondernemers zitten in de overlevingsmodus. En de zorgen nemen toe als het langer duurt. Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk weer op te starten. Hoksbergen is blij met versoepeling van de maatregelen. “Dit zijn stappen die ondernemers weer wat lucht kunnen geven. Voor de horeca is het wel een legpuzzel. Er is meer ruimte nodig. Met elkaar moeten de ondernemers met creatieve oplossingen komen. Het vraagt veel afstemming en overleg.”
Inmiddels krijgen winkels in Kampen en IJsselmuiden weer meer mensen over de vloer. Ondernemers hebben er echt werk gemaakt dat consumenten veilig kunnen winkelen. Belangrijk is dat het in de winkelstraten niet te druk wordt. Landelijk worden voor de winkelstraten richtlijnen ontwikkeld.

De komende tijd gaat Kampen Partners werk maken van de aankleding van de Kamper binnenstad. “Er komen zeventig bloembakken. Ook worden er nieuwe vlaggen opgehangen met daarop op de waarschuwing ‘houd 1,5 meter afstand’ en een logo van Hanzestad”, aldus Hoksbergen.

Bij een aankoop bij deelnemende winkels ontvangt de consument een of meerdere vouchers.