De Brug

Donderdag, 13 november 2025

Al het nieuws uit Kampen, IJsselmuiden e.o.

Zwolle - Samenwerking Harley-Davidson Benelux en Crowdmedia

Zwolle - Samenwerking Harley-Davidson Benelux en Crowdmedia
Ingezonden door: Patricia Scharloo

Zwolle - Samenwerking Harley-Davidson Benelux en Crowdmedia

Harley-Davidson Benelux en Crowdmedia werken samen voor de ‘Battle of the Kings’ custom-competitie. Elf officiële Harley-Davidson dealers uit de Benelux hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan een eigen custom bike.

Aan Crowdmedia, het online marketing bureau uit Zwolle, de taak om deze custom bikes op dealerniveau te promoten en het publiek te activeren om te stemmen op hun favoriete bike.

Achtergrond Battle of the Kings competitie

Ieder jaar organiseert Harley-Davidson de Battle of the Kings competitie. Alle officiële Harley-Davidson dealers uit Europa ontvangen een uitnodiging om een eigen custom bike te maken. Allereerst strijden de dealers binnen de Benelux tegen elkaar. Uit de top 3, de bikes met de meeste stemmen, wordt door een professionele jury de winnaar voor de Benelux gekozen. Deze winnaar gaat vervolgens door naar de Europese finale in Biarritz tijdens het custom-event ‘Wheels & Waves’.. De winnaar van deze finale mag zich ‘Custom King’ van het jaar 2016 noemen.

Samenwerking Crowdmedia en Harley-Davidson

Crowdmedia is binnen deze campagne verantwoordelijk voor de bekendheid en activatie op dealerniveau. Om dit te realiseren worden de deelnemende custom bikes gepromoot via video-advertenties via YouTube, Facebook en Instagram. Daarnaast worden er advertenties ingezet via Facebook en Google Adwords om stemmen te verzamelen. Nieuw binnen deze campagne is het gebruik van Facebook Canvas, een nieuwe advertentiemogelijkheid binnen Facebook die nog maar zelden gebruikt wordt. Alle advertenties focussen zich op het geografische gebied van de desbetreffende deelnemende dealer. Inclusief Vlaams- en Franstalige dealers in België en Luxemburg.