De Brug

Donderdag, 28 november 2024

Al het nieuws uit Kampen, IJsselmuiden e.o.

McCafé is kers op de taart van vernieuwde McDonald’s

McCafé is kers op de taart van vernieuwde McDonald’s
Redactie: BrugMedia

De keuze uit liefst veertien verschillende soorten koffie en heerlijke patisserie zoals gebak, brownies en muffins. Dat is wat de bezoeker staat te wachten in het nieuwe McCafé. Het is met recht de spreekwoordelijke kers op de taart van de verbouwde McDonald’s in Kampen.


Maar het vernieuwde recept van McDonald’s gaat veel verder dan dat. Visueel springt in het oog dat de entree is verplaatst. Daarnaast tref je nu een fraai buitenterras waar het met mooi weer goed toeven is. “De entree van zowel McDonald’s als bedrijventerrein Melmerpark is er zienderogen van opgeknapt”, aldus ondernemer Sjoerd-Jan Feenstra.
McDonald’s Kampen is nu bovendien de eerste in Nederland met drie Playlands. Ook heeft de zaak – waar je altijd terechtkunt voor de lekkerste burgermenu’s – twee Magic Tables voor kinderen om spelletjes te doen.


Gemak en gastheerschap
Gastheerschap, de bezoeker gemak en ontspanning bieden en innoveren gaan hand in hand bij McDonald’s. Gemak is er straks in de vorm van bestelzuilen. Daar kan je de hele bestelling zelf invoeren en afrekenen. Waarna je in alle rust een tafeltje kunt zoeken in afwachting van de bestelling die wordt bezorgd. Feenstra: “Het betekent dat wachtrijen verleden tijd zijn. Voor wie liever geholpen wordt en cash betaalt, blijft die mogelijkheid overigens bestaan. Uiteraard leggen we waar nodig graag uit hoe het bestellen gaat.”
In McDonald’s Zwolle-Noord heeft Feenstra al heel goede ervaringen met de nieuwe tafelservice. De eigenaar van meerdere McDonald’s (hij nam er een aantal over en begon in Kampen voor het eerst van de grond af aan) mag graag vernieuwen. Als franchiser met veel eigen inbreng, is de ervaring van Feenstra dat McDonald’s een bedrijf is dat zich telkens weer opnieuw uitvindt. McCafé is daarvan een goed voorbeeld en verder noemt Feenstra de Maestro-burger als voorbeeld. “Die burger behoort kwalitatief tot de besten en krijgt van tijd tot tijd een broertje of zusje. McDonald’s kijkt daarnaast in welke mate je die een menu kunt personaliseren.
Je kunt denken aan extra kaas of iets meer augurk bij een burger bijvoorbeeld. De ervaring leert dat mensen graag kiezen maar dat ze niet houden van teveel mogelijkheden.” Kennelijk heeft Feenstra de smaak redelijk goed te pakken. McDonald’s Kampen doet het heel goed en afgaande op de ervaringen in Zwolle-Noord zullen de vernieuwingen voor een behoorlijke extra toestroom zorgen. Dat dit niet onopgemerkt blijft, mag blijken uit het feit dat een bedrijfsfilmpje van zijn McDonald’s tijdens een mondiale bijeenkomst van de keten in Orlando wordt vertoond.
En wel tijdens de World-Wide Conventie met 15.000 McDonald’s-mensen. “Als voorbeeld van hoe het kan. Leuk toch, dat we in Nederland een beetje voorop lopen”, besluit Feenstra lachend.