KAMPEN - Het Leger des Heils bestaat op dinsdag 8 mei 125 jaar in Nederland. Kampen, als een van de oudste korpsen, zal hier ook bij stilstaan. Dinsdagmorgen zal er tussen 9.00 uur en 12.00 uur een inloop zijn en wordt een ieder uitgenodigd voor koffie met gebak. De locatie is Bovennieuwstraat 35 in Kampen.
Luitenant Aalt Fikse, verantwoordelijk voor het plaatselijke korps; "In 1889 zette het Leger des Heils letterlijk voet aan wal in Kampen. In de beginfase was de ontvangst niet hartelijk. De burgemeester vaardigde op een gegeven moment zelfs een samenscholingsverbod uit. Gelukkig is dit alles ten goede gekeerd en mogen we op verschillende gebieden actief zijn onder de plaatselijke bevolking." Het Leger des Heils nodigt een ieder uit om 'de verjaardag' mee te vieren. Over deze viering op 8 mei zegt Fikse; "Het zou natuurlijk heel leuk zijn als we een cadeautip geven, maar ik denk dat mensen wel weten wat het Leger des Heils het meeste nodig heeft om haar werk te doen en dat zijn toch enveloppen met inhoud. Een cadeau is zeker niet verplicht, maar we houden ons aanbevolen."
In het weekend van 11-13 mei zal de landelijke viering worden gehouden in Amsterdam. Koningin Beatrix en de generaal van het Leger des Heils, Linda Bond, zullen ook aanwezig zijn.
