Halve aansluiting N50 wordt 21 december geopend
KAMPEN De uitspraak van de Raad van State met betrekking tot de beroepsprocedure rond geluidsbelasting halve aansluiting N50. is gister bekend geworden. Deze uitspraak is positief voor de gemeente Kampen zodat op 21 december de aansluiting feestelijk wordt geopend.De door de omwonende gevraagde voorlopige voorziening is afgewezen door de Raad van State. De voorzitter heeft echter geen uitspraak in hoofdzaak gedaan. Dit betekent dat de bodemprocedure nog wel doorlopen moet worden en dat de Raad van State nog een keer uitspraak zal doen over mogelijke maatregelen. De verwachting is dat de uitnodiging van deze zitting nog wel een paar maanden kan duren. Ondertussen kan er gewoon gebruik worden gemaakt van de afrit. Verkeerswethouder Treep reageert ook positief op de uitspraak: Ik ben vooral blij voor de ondernemers uit de regio dat de afrit nog deze maand open kan, ze hebben er nu direct profijt van.
