Extra geld voor Fonds Wonen boven winkels binnenstad'
KAMPEN - Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten om het fonds voor wonen boven winkels in de binnenstad aan te vullen met 500.000 euro.Het gaat goed met de ontwikkeling van woningen boven winkels en het geschikt maken van woningen die langere tijd leeg hebben gestaan. Het Fonds Binnenstad van 350.000 euro, dat medio 2012 in het leven is geroepen om de ontwikkeling van woningen in de binnenstad te stimuleren, is al uitgeput.Het succes is te danken aan de eenvoudige regeling. Leegstaande panden boven winkels die groter zijn dan 60 vierkante meter of woningen die langer dan drie jaar leeg staan, komen voor subsidie in aanmerking.Met het extra beschikbare geld, kunnen voor het totale budget ongeveer 34 woningen gerealiseerd worden. De gemeenteraad besluit eind mei of zij ook met deze aanvulling van het fonds instemt.Wethouder Janita Tabak: Ik ben erg tevreden over de ontwikkelingen die vanuit dit fonds gestimuleerd zijn. Door woningen te maken in leegstaande opslagruimten wordt de leefbaarheid en levendigheid in de binnenstad, en dan met name de Oudestraat vergroot.
