‘Uw lokale marketing- en mediapartner’. Onder die noemer rolt BrugMedia zijn nieuwe strategie uit. In tijden van nepnieuws geldt BrugMedia als brenger van betrouwbare berichten. Lokale bedrijven kunnen daarmee hun voordeel doen door hun boodschap via één of meerdere kanalen van BrugMedia te brengen.
Maar vooral ook kan de combinatie worden gezocht tussen eigen sociale media van bedrijven en BrugMedia. Commercieel directeur Johan van der Kolk: “Wij ontzorgen de klant graag door een strategie te bepalen en desgewenst de gehele communicatie te verzorgen.” BrugMedia denkt daarin graag mee hoe en waar je een boodschap het beste brengt. Van der Kolk: “We hebben goede schrijvers.
Daarnaast is de vraag hoe je als bedrijf jouw klant het best bereikt van belang. Daarbij spelen ook demografische gegevens (leeftijd, man/vrouw, red.) en
geografische gegevens een belangrijke rol.”
Gelijktijdig met een upgrade van de strategie heeft BrugMedia de site brugmedia.nl vernieuwd. Daar vind je alles wat de Kamper uitgeverij in huis heeft in print, online, het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl of het beheer van uw social media. Alles wordt geregeld, van idee tot uitvoering.
In de afgelopen jaren is het aantal hits op de sites van BrugMedia toegenomen tot ruim zeven miljoen per jaar. Het vervult Van der Kolk met trots. “Op de sites tref je als lezer het actuele nieuws aan. Maar ook kan je er zelf nieuws uploaden en brengen we er zakelijk nieuws dat ook heel goed scoort. Bovendien kunnen wij deze artikelen heel gericht delen via diverse social media kanalen. Achteraf kunnen wij precies doormeten wat wel of niet heeft gewerkt. Wat betreft marketing ontwikkelen we ons nog voortdurend.
We maken overigens ook al jaren sites voor klanten, nieuwe huisstijlen, brochures en noem maar op. Dat deden we onder de naam bco reclameburo. De naam BrugMedia is echter bekender en vertrouwder. Om die reden brengen we nu beide bedrijven samen onder die naam.”