Beeldend Keizerskwartier geopend
KAMPEN - Tijdens afgelopen monumentendag heeft Janita Tabak onder grote belangstelling de opening verricht van Beeldend Keizerskwartier aan de Keizerstraat 17.In haar toespraak benadrukte zij het belang van dergelijke initiatieven voor de gemeente. “De stad heeft een prachtig decor en wij kunnen er met z’n allen een prachtige invulling aan geven,” volgens Janita Tabak. Zij hoopt dan ook dat er meer van zulke initiatieven waarin cultuur, ambacht, kunstzinnigheid en gastvrijheid samen zullen gaan ontstaan in het Keizerskwartier.Door middel van het plaatsen van een parel op de kroon van de Keijserin door Janita Tabak werd het Beeldend Keizerskwartier officieel geopend. Het Keizerskwartier dankt de naam aan de Keijser- en Keijserinnetoren, die onderdeel waren van de stadsmuur.Mede door het heerlijke weer konden de bezoekers nog lang blijven en bijpraten onder het genot van een speciaal keizersbittertje.Harry Post, Kees Out en Carla Snippe, de initiatiefnemers van Beeldend Keizerskwartier spreken van een zeer geslaagde opening. Zij willen graag het heden en verleden van het Keizerskwartier onder de aandacht brengen. Tijdens de voorbereidingen en ook tijdens de opening bleek dat hier veel belangstelling voor is. Daarnaast was er ook veel belangstelling voor de fotografie en het goudsmidswerk bij Beeldend Keizerskwartier. Beeldend Keizerskwartier is gevestigd aan de Keizerstraat 17 in Kampen. Informatie:www.beeldendkeizerskwartier.nl

